Ulga inwestycyjna w podatku rolnym
Podatki
Urząd Gminy pokój nr 30, tel. 655369486
Podstawa prawna:
Art.13 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (t.j. Dz.U.z 2019 r., poz. 1256 z późn zm.)
Opis procedury:
Ulga inwestycyjna przyznawana jest po zakończeniu inwestycji. Polega na odliczeniu
od należnego podatku rolnego od gruntów położonych na terenie gminy, w której została dokonana inwestycja – w wysokości 25% udokumentowanych rachunkami nakładów inwestycyjnych i nie może być stosowana dłużej niż 15 lat.
Ulga przysługuje z tytułu wydatków poniesionych na:
1). budowę i modernizację budynków inwentarskich służących do chowu, hodowli
i utrzymywania zwierząt gospodarskich oraz obiektów służących ochronie środowiska;
2). zakup i zainstalowanie:
deszczowni,
urządzeń melioracyjnych i urządzeń zaopatrzenia w wodę,
urządzeń do wykorzystania na cele produkcyjne naturalnych źródeł energii (wiatru, biogazu, słońca, spadku wód)
jeżeli wydatki te nie zostały sfinansowane w całości lub w części z udziałem środków publicznych
Potrzebne dokumenty:
- wniosek o przyznanie ulgi
- zestawienie poniesionych wydatków inwestycyjnych wraz z rachunkami lub ich uwierzytelnionymi odpisami stwierdzającymi wysokość tych wydatków
w rolnictwie
- oświadczenie
Opłaty:
Brak opłat
Okres oczekiwania:
30 dni
Tryb odwoławczy:
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni licząc od dnia otrzymania decyzji.
Uwagi:
Klauzula informacyjna RODO
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Krzemieniewo, Dworcowa 34 tel. 65 536 92 00, e-mail: wgm@krzemieniewo.pl
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym można kontaktować się we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych: mailowo: iod@krzemieniewo.pl.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu: wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);4 Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będzie organ podatkowy.
- Będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe w celu realizacji zadań zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa.
- Pani/Pana dane przechowywane będą przez okres 10 lat, w celu wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów, wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo: dostępu do swoich danych osobowych oraz informacji o źródle ich pochodzenia, żądania ich sprostowania (poprawienia), ograniczenia przetwarzania (bez wpływu na tok i wynik procedur podatkowych), prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania (ze względu na sytuację szczególną osoby) oraz wniesienia skargi do organu nadzoru (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
- Podanie danych osobowych jest obligatoryjne na mocy przepisu prawa, jednakże niepodanie danych w zakresie wymaganym przez administratora może skutkować odmową podjęcia współpracy przez Administratora.